Saturday, December 25, 2010

Snake Baby or Kind of Skin Disease??

Salamualaikum dan selamat sejahtera kpd pembaca blog nie,terima kasih kerana sudi singgah utk ambil seberapa ilmu kurniaan Allah kepada kita umat manusia kini.Ok kali nie aku nak cerita pasal satu penyakit kulit yang korang sangka selama ini baby ular la,kena sumpahan la dan bermacam2 lagi cerita aneh yang korang dengar,korang yang dengar ni pun tanpa usul periksa terus cerita kat orang lain,lepas ni jgn buat lagi mcm 2,sbb kta kna ikut cara Rasulullah,bila Rasulullah tak tahu tentang sesuatu perkara itu,dia akan diam,dia takkan terus cerita tentang perkara itu sbb takot ada kesalahan pada ceritanya..so kta cuba ikut sunnah Rasulullah k,tak dpt ikut semua,ikut la yang mna mampu k,jgnla plak kta buang tros semuanya..ok mule korang tgk video ni dlu...rasa2nya video ni mmg popular kan.....





            

Ok berbalik pada penyakit tadi,Harlequin-type ichthyosis adalah sejenis penyakit kulit yang mana lapisan keratin pada kulit menebal,membentuk mcm diamond dan penuh dgn parut serta kemerah-merahan...


Mata,telinga dan kemaluan bayi yang kena penyakit nie jugak akan mengecut...Lepastu bayi ni juga susah utk bergerak sbb kulit dia mengeras dan kering serta mengecut...bayi ni jugak mudah terkena infection,sory taktaw bahasa melayu apa...lupa...so selalunya umur bayi ni tak lama,selalunya dia akan mati selepas beberapa hari kerana kulit bayi ni yg mengeras menyebabkan bayi ni mengalami dehydration,susah nk bernafas sbb kulit tak boleh mengembang lalu menganggu perkembangan paru-paru ketika bernafas dan juga mudahnya terkena infection...


                                                    
                                 Salah seorang bayi yang mengalami penyakit ini..






           Nampak mcm alienkan,tpi bayi itu masih mampu menangis ketika dilahirkan..










                                           
                    Ini adalah salah seorang survivor yg lama sedikit dari kebiasaan...


so kesian bayi2 tadi,tpi itu sebenarnya Allah nk tunjukkan kekuasaan Allah,sbb Allah berikan keadaan bayi itu mcm 2 supaya kita yg hidup dgn penuh kesihatan yang sempurna sentiasa bersyukur dgn kurniaan Allah dan mentaati Allah setiap masa sbb Allah da bgi kita tubuh badan yang sempurna..Namun sejauh mana telah kita tunjukkan tanda syukur kita pada Allah?Anda sendri yang tahu jawapannya k..So,semoga entry kali ini dapat membawa kita kearah menjadi insan yg lebih bertaqwa dan sentiasa mentaati perintah Allah...Semoga Allah mengampunkan segala kesalahan dan kelalaian kta selama ini pada Allah...


Tanda-tanda kekuasaan Allah sentiasa berada dimana-mana bagi org yang berfikir...
Maaf entry tak cukup panjang sbb nk exam...


Have fun reading it
Yang benar
Prince Mesir

6 comments:

  1. but..why her/his eyes became red??

    ReplyDelete
  2. OMG..punyalah scroll sampai bawah..sumpah terkejut tengok gambar tu..hari ni baru tahu yang penyakit camni pun ada..

    ReplyDelete
  3. liyana:salah satu sbbnye,eyelid die overcontraction so mate dia tersembul keluar dan terkena infection...bby sewaktu dilahirkan memerlukan beberapa masa utk membuka mata dia...
    cheila:hohoho,nnti ader lagi penyakit laen sya bgi tgk k...takot nnti muntah plak..hehe..

    ReplyDelete
  4. slm..bkn nk kate ape..mungkin anda ade maksud laen...tp.."kelalaian Allah" tu bunyi mcm pelik cket..hehe..terslh tulis kot..k..tq~

    ReplyDelete
  5. wslm,thanks atas pembetulan itu rabiatul...tak perasan...

    ReplyDelete
  6. OMG...taKutnye tenGok..iNi la kekuasaan Allah..

    ReplyDelete